11 de juny de 2019 - Temps de lectura: 5 min
Eines gratuïtes per analitzar la teva competència
Internet ha permès que entrin en escena nous competidors que no han destar al mateix barri o ciutat que el teu negoci i que ofereixen els mateixos serveis.No obstant això, les noves tecnologies també juguen al teu favor: pots valer-ten per conèixer millor els teus competidors.Et deixem amb 4 eines que tajudaran a conèixer-los millor i poder prendre decisions de negoci.
El món digital ens ofereix un bon nombre deines gratuïtes des de les quals analitzar la competència.Te'n mostrem les principals:
1Anàlisi web: SimilarWeb
La versió gratuïta de SimilarWeb et permet analitzar una web o comparar dos llocs.Utilitzar-la és molt senzill, simplement has dintroduir la pàgina sobre la qual vols indagar en el seu cercador o les dues que desitgis comparar i obtindràs la següent informació:
Su posicionamiento a nivel global, nacional y sectorial (denominado en la herramienta como “global rank”, “country rank”, y “category rank”).
Los datos principales de navegación, esto es, el número de visitas recibidas, el tiempo promedio, el número de páginas vistas y el porcentaje de rebote.
Los países desde donde proceden sus visitas.
Las diferentes fuentes de tráfico.
Otras webs similares con las que conocer a más competidores.
2Anàlisi SEO: Woorank
Si el teu objectiu és conèixer amb quines paraules estan posicionats als cercadors els teus competidors, és a dir, com els troben a internet abans que a tu, necessites analitzar-ne el SEO.En aquest sentit, Woorank té una extensió gratuïta per a Chrome que et donarà tota la informació que necessites.
El seu ús no és gens complex: Un cop instal·lada lextensió, només has dintroduir lURL del teu competidor.Gràcies a aquesta eina podràs conèixer la seva estratègia SEO, descobrir com estructuren el seu lloc web, quines paraules clau utilitzen i els aspectes a millorar -per evitar cometre els seus mateixos errors-.
Algunes de les dades que mostra:
Etiqueta títol i meta description: analitzen el títol i la descripció de la pàgina principal de la web, molt útil per saber amb quin keyword volen posicionar-se.
Encapçalaments: el repartiment detiquetes dencapçalament, és a dir, quina és la jerarquia de la pàgina.
Núvol de paraules clau: recull les paraules més utilitzades i el nombre de vegades que hi apareix cadascuna.
Coherència de paraules clau: lús que es fa de les keywords.
Pàgines indexades: el nombre de pàgines rastrejades per Google.Que aquest nombre sigui elevat indica que el teu competidor està treballant bé el SEO del seu web.
Enllaços a pàgina: mostra lestratègia denllaços del web, tant interns com externs, és a dir, si reben backlinks daltres webs amb els quals podrien haver arribat a un acord.
3Anàlisi de la competència a Twitter: Followerwonk
Followerwonk es la plataforma gratuita de Moz.Té dues funcionalitats interessants per a lanàlisi de la competència: Compare User (comparació dusuaris) i Analyze (analitzar).
‘Compare Users’ te permite comparar hasta tres perfiles de Twitter a la vez con datos como seguidores en común, influencia, tasa de engagement, tweets publicados y media diaria de tweets.Això sí, en comptes de menys de 50.000 seguidors.
Por su parte, ‘Analyze’ posibilita obtener información sobre los seguidores de la competencia tales como su ubicación geográfica, las horas en las que son más activos, las temáticas más utilizadas, los hashtags principales y las características demográficas de la audiencia.
4Anàlisi de reputació online: SocialMention
La plataforma SocialMention indica los medios sociales donde se cita una palabra clave, como puede ser tu propia marca, el nombre de un competidor, un producto concreto, un término o una temática. Su principal funcionalidad es el análisis de la reputación en internet.
Funciona com un cercador.Insereix el terme a rastrejar i et mostra per data els llocs web en els quals sha esmentat, incloent altres 4 paràmetres com són:
La fuerza o ‘strenght’: número de usuarios que han usado el término en las últimas 24 horas.
El sentimiento o ‘sentiment’: la connotación de los contenidos, si es positivo, neutral o negativo.
La pasión o ‘passion’: probabilidad de que los usuarios que han mencionado el término vuelvan a hacerlo y la cantidad total de personas que la han mencionado.
El alcance o ‘reach’: rango de influencia o actividad social de los contenidos.
Amb totes aquestes eines podràs tenir controlada la teva competència en el món digital, tant a escala web com en xarxes socials, sense haver dinvertir-hi ni un sol euro.
Además, recoge un listado con las palabras relacionadas más utilizadas, los usuarios que más han citado el término, el top de hashtags y el top de canales desde los que se ha sido mencionada la palabra clave.
Amb aquestes eines gratuïtes ja no hi ha excusa per no saber el que està fent la teva competència.Analitzar les seves estratègies et donarà grans pistes sobre el que funciona i el que no i t'ajudarà a créixer i, amb una mica de sort, poder ampliar la teva base de clients.