12 de desembre de 2024 - Temps de lectura: 5 min
Màrqueting Digital per a pimes: estratègies de baix cost amb alt impacte
Vivim en un entorn cada vegada més digitalitzat, de manera que el paper que juga el màrqueting digital en les estratègies empresarials és cada vegada més rellevant.En aquest context, les pimes han de prioritzar el desenvolupament de plans de màrqueting digital per augmentar labast dels seus models de comercialització i que els permeti fidelitzar i atreure nous clients.
És cert que les pimes tenen uns recursos, tant econòmics com humans, més limitats que un altre tipus dorganitzacions, però, malgrat aquesta idiosincràsia poden adoptar diferents tècniques assequibles i de baix cost que tinguin un gran impacte en els seus clients.
Què és el màrqueting digital per a pimes?
El màrqueting digital consisteix a desenvolupar diferents estratègies per promocionar productes i serveis que impactin en els clients utilitzant canals i eines digitals.En aquest sentit, les pimes han d'incorporar tàctiques de màrqueting digital per aconseguir una fidelització més gran de clients mitjançant el desenvolupament de campanyes i experiències personalitzades.El gran avantatge de les estratègies de màrqueting digital és que les pimes poden tenir un abast més ampli de les seves campanyes i tot això amb un cost més baix que amb les accions del màrqueting tradicional.
Com influeix el màrqueting digital en les pimes?
El màrqueting digital combina estratègia i eines que, utilitzades de forma conjunta, tenen un impacte important en les pimes.Entre altres aspectes, el màrqueting digital permet a les pimes augmentar la seva audiència i sense necessitat d'haver de realitzar inversions molt costoses, una cosa que amb les estratègies de màrqueting tradicional era complicada.A més, la - incorporació d'eines de màrqueting digital en les pimes permet establir una comunicació més personalitzada amb els seus clients.
Així mateix, amb el màrqueting digital, les pimes poden mesurar el rendiment de les campanyes en temps real i els permet dirigir-les a audiències específiques basades en dades demogràfiques, interessos o comportaments, la qual cosa maximitza l'impacte de les campanyes que es duguin a terme.Tot això permet que les pimes puguin competir amb empreses més grans en aprofitar els beneficis que proporcionen les diferents estratègies de màrqueting digital.
Quin medi digital és més efectiu per a les pimes?
No existeix un únic medi digital que sigui el més efectiu per a totes les pimes.L'elecció d'un medi o un altre dependrà del tipus de negoci i de l'audiència objectiva.La clau per elegir de forma correcta el medi digital adequat consisteix a entendre l'audiència i conèixer quins són els objectius de l'empresa per maximitzar l'impacte de les campanyes digitals.Les xarxes socials, el SEU, l'email màrqueting, el màrqueting de continguts o la publicitat online són eines que poden tenir un efecte molt positiu si es fan servir de forma correcta i s'alineen amb els objectius de negoci.És cert, que les campanyes no sempre aconseguiran el propòsit per al qual es van desenvolupar, però si es mesuren constantment, permetran ajustar les estratègies perquè les campanyes posteriors siguin més efectives.
Estratègies de màrqueting digital per a pimes: com començar
Atesa la limitació de recursos que tenen les pimes és important que implementin estratègies de màrqueting digital efectives i de baix cost.El primer pas és definir quins són els objectius que es pretenen aconseguir.Aquestes metes han de ser mesurables, assequibles i rellevants i per a això és necessari saber a quin tipus d'audiència es dirigeixen les estratègies, així com els seus interessos, comportaments i necessitats.De res no serveix, per exemple, intentar vendre un aparell d'aire condicionat si la majoria de l'audiència viu en llocs freds.
Altres estratègies de màrqueting digital per a pimes s'han de centrar a tenir presència a les xarxes socials, generant contingut de forma regular i interactuant amb els seguidors.També és important optimitzar la pàgina web de l'empresa per incrementar la seva visibilitat als cercadors d'Internet.En aquest sentit, incorporar al lloc web blogs o vídeos amb contingut de qualitat millorarà el trànsit i posicionarà a la pàgina entre els principals resultats dels motors de cerca.
Les eines clau de màrqueting digital per a pimes.La proposta de Vodafone
Algunes de les eines més importants de màrqueting digital per ser fetes servir per les pimes se centren en el monitoratge i l'anàlisi del trànsit web com Google Analytics, i les que se centren en la gestió de les xarxes socials com Hootsuite, o en la creació i gestió de campanyes d'e-mail màrqueting.El principal problema és que adquirir totes elles, pot suposar un cost que les pimes no sempre poden assumir.Per això, Negoci Online de Vodafone és el servei perfecte perquè les pimes puguin desenvolupar les seves estratègies de màrqueting digital i obtenir un alt impacte a un cost assequible.
Es tracta d'un servei de màrqueting digital perquè les petites i mitjanes empreses puguin millorar la visibilitat de la seva empresa a Internet.Gràcies a ell, les pimes poden, entre altres coses, crear el seu propi lloc web, impulsar les seves vendes online i oferir una experiència optimitzada als seus clients perquè puguin accedir als continguts i campanyes des de qualsevol
dispositivo.Vodafone ofereix en Negoci Online diferents tipus de packs que s'adapten a les necessitats que tenen les pimes i amb tarifes de molt baix cost que comencen en els 7,92 €/mes del pack més bàsic fins als 80€/mes del més complet, i que inclou presència digital a fins a 50 plataformes digitals.També inclou, el desenvolupament d'una pàgina web professional que s'adapta a tota mena de dispositius, l'optimització SEU amb especialistes en posicionament en cercadors, el desenvolupament d'una botiga online per vendre els productes o serveis de forma senzilla i l'accés a un conjunt d'experts que s'encarregaran de la posada en marxa i de donar suport permanent a l'empresa.
Així mateix, les pimes poden afegir a aquestes propostes un conjunt de serveis de màrqueting digital addicionals com la incorporació d'un Community Manager dedicat que oferirà assessorament estratègic a les xarxes socials o d'un Web Mànager que assessorarà la pime sobre el contingut i el disseny del web segons els objectius de l'empresa.